Днес е по-трудно от всякога не да се привлече, а да се задържи вниманието на потребителите. Това е и причината да станем свидетели на ключови тенденции в билборд рекламата през 2025 г.
В днешната статия на Magic Outdoor ще ви покажем какви иновации се очакват в тази пазарна ниша и как изкуственият интелект ще промени правилата на играта завинаги. Ако искате да научите какви стратегии за успех ще се наложат във външната реклама, останете с нас докрая!
Изкуствен интелект – бъдещите тенденции в билборд рекламата през 2025 г.
Както в повечето индустрии, така и в сферата на външната реклама ще навлезе феноменът изкуствен интелект. Бъдещето на динамичните билбордове излиза извън рамките на типичните досега анимации и въртящи се реклами. Целта на автоматизирания софтуер ще е да управлява и актуализира съдържанието, което се показва на рекламното пано.
Във времена, в които сме пренаситени от информация и задържането на вниманието е изключително ценно, изкуственият интелект ще промени индустрията завинаги. По-голяма динамика на графичните елементи, още по-персонализирани послания и изключителна ефективност са само част от преимуществата от включването на софтуера.
На думи не звучи впечатляващо, но само си представете следното – докато пътувате, забелязвате, че съобщението на билборда до вас се сменя в зависимост от деня и времето навън. А какво ще кажете, ако дори отбелязва демографските характеристики на преминаващите покрай него хора? Това би било абсолютна революция в света на външната реклама.
Тенденции в билборд рекламата през 2025 г. – новата реалност за безгранични възможности
Благодарение на алгоритмите всякакви данни ще могат да бъдат анализирани и адаптирани спрямо контекста на заобикалящата ни среда. Например как ви се струва, докато се возите в автобуса в 6:30 ч., в мрачен и студен дъждовен ден да виждате рекламни материали за горещо кафе. Или пък сте излезли с приятели в горещ летен следобед и забелязвате на билборда предложение за сладолед.
Това ще е само върхът на айсберга. Чрез възможностите на изкуствения интелект се предвижда рекламодателите да могат да анализират тенденции в социалните мрежи, да адаптират маркетинга си към потребителското поведение и предпочитания. Така не само, че ще се показват реклами, които ще приканват потенциалните клиенти към действие, но и посланията ще резонират с тях на ниво потребности.
Например, ако в близост до местоположението на един билборд се провежда концерт, алгоритъмът ще превключи на рекламен материал, който е свързан с магазин за музикални албуми на някои от изпълнителите или на заведение, в което те ще участват скоро.
Аналитичността и адаптивността, които ще се постигнат чрез изкуствения интелект в рекламата, са предимство, което е било немислимо до преди 20 години.
Днес вече водещата цел на билбордовете няма да е само да привличат погледите, а да подбуждат към дейстие и да създават запомнящи се преживявания в съзнанието на потребителите.
Иновации в традиционния билборд | Тенденции в билборд рекламата през 2025 г.
Нововъведенията във вътрешната реклама няма да се отнасят само до съдържанието на билборда. Според експерти в индустрията се очаква рекламодателите да използват специално разработен софтуер, чрез който да наддават в реално време за пространство за маркетинг. Това се нарича програмна дигитална реклама. Вместо да се наема билборд, ще се организират дигитални търгове. Това е добре позната практика в онлайн рекламата, но тя успешно може да се приложи и за тази пазарна ниша.
Подобна концепция би била печеливша и за клиенти, и за рекламодатели. Информация като местоположение, демографски характеристики и дори карта на пътния трафик би помогнала за стратегическото позициониране на билбордовете. Резултатът е хората, които дават повече за външна реклама, да получават по-голяма възвръщаемост.
Досега един билборд обикновено се наема за статична реклама и неговата функция е да привлича вниманието постоянно. Но каква част от аудиторията го вижда в късните часове на деня и кога има най-много трафик около локацията? Това са все въпроси, на които точен отговор няма как да се даде.
С въвеждането на идеята за програмна дигитална реклама всеки ще може да наддава за часовете, когато е най-вероятно неговата целева аудитория да види конкретния билборд. Данните за потребителските навици и спецификите на избраното място чрез алгоритмите ще са лесни за анализ, което би направило билборд рекламата изключително успешна, благодарение на този супер таргетиращ подход.
Какви стратегии ще наблюдаваме при създаването на билбордна реклама през 2025 г.
Билборд реклама се предполага, че ще си остане сред водещите методи за външна реклама. Това, което специалистите отчитат, е, че дизайнът ще се измени и вече няма да сме свидетели на стандартните правоъгълни формати. От маркетингова гледна точка ще започнат да се внедряват все по-често 3d елементи и екосъобразни материали, които да дават представа за ценностите и нагласите на рекламираните марки.
Традиционните билбордове ще преживеят и цифрово обновление, освен дизайнерската промяна. Твърди се, че ще се добавят опции за разширена реалност. Аудиторията ще може със своите смартфони да отключва интерактивни елементи, докато билбордът си остава статичен. Това ще внесе иновативния елемет без изначално да се променя предназначението и концепцията на рекламното съоръжение.
Преходът от традиционно към интерактивно ще е бавен, но постепенен и все по-успешен. Според експерти във външната реклама дори съчетаването на двата вида маркетинг в определен момент би имало благоприятен ефект за визията на бранда. Цифровите билбордове ще се използват основно за промоция и таргетирани послания, докато традиционните ще осигуряват консистентност и ще подсилват основните призиви на бизнеса.
Вижте още статии от блога на Magic Outdoor:
Изработка на самозалепящи стикери – 10 ползи и ефекти
Билбордове | Видове и 4 СЪВЕТА за създаване на НЕЗАБРАВИМ дизайн