Предполагаме, че знаете за съществуването на различните видове билбордове. Ако не, то тук ще научите освен тях, то и какво е нужно, за да създадете един незабравим дизайн.
Такъв, който остава в съзнанието на всеки минувач! Такъв, който ще накара стотиците, дори холяди хора, които минават покрай вашите билбордове, да си кажат „УОУ”.
Все пак, този вид физическа реклама винаги е била един изключително ефективен начин за привличане на вниманието, стига дизайнът да е изграден както трябва и наистина да впечатлява.
Тук идват и други въпроси като „как да изберем правилния вид билборд” и „какви стъпки да предприемем за създаване на дизайн, който „говори“ на нашата аудитория”.
Всичко това и още хитрини за създаването на билбордове ще научите от следващите редове на статията на Magic Outdoor. Останете докрай!
Видовете билбордове
Традиционни билбордове
Няма да ви изненадаме, ако кажем, че традиционните билбордове са тези, които виждаме навсякъде. Буквално навсякъде.
Те са със статични визии и предлагат достатъчно голямо пространство, върху което да се „заиграем” с дизайна. Размерът им дава възможност да се забелязват ежедневно от хиляди хора. А с добре обмислен дизайн, могат да превърнат всеки от просто минувач в потенциален клиент на бизнеса. Те обикновено са с размер 4/3 м. Тези с размери 8/3 м; 8/4 м; 8/5 м; 12/4 м и 12/5 м се наричат мегаборди заради по-големите им размери.
Дигитални билбордове
Дигиталните билбордове са по-модерното и технологично решение. Те ни позволяват да представим бизнеса си чрез интерактивни gif-чета, видеа и движещи се елементи.
Също с тях можем да изберем няколко вида на нашата реклама, които да се сменят през денонощието. Така стигаме до повече хора от различни ниши.
Дигиталните билбородве привличат лесно вниманието и са чудесен начин да накараме човекопотока да се спре.
Мобилни билбордове
Какво си представяте под наименованието „мобилни билбордове”? А ако ви кажа, че те са прикрепени към моторно превозно средство и се движат из града. Чудо, нали?
Този вид рекламни материали дават възможността да достигнем до много повече потенциални клиенти. В тази ситуация мобилният билборд отива при клиентите. Точно, както при брандиране на автомобили.
Мобилните билбордове са отлични за промоции или кампании, които искат да покрият по-големи райони и различни демографски групи.
Калкани
Калканите са билборди върху сгради, които имат много различни размери от 3/3 м до 20/5 м в зависимост от свободното място върху калкана на сградата. Това е страничната част на сградата, на която няма прозорци.
Разходи, обвързани с билборд реклама
За разлика от брандиране на витрини, разходите, свързани с билбордове могат да са значителни. Разходите за билборд реклама варират в широки граници в зависимост от няколко фактора, като местоположение, вид на билборда и продължителност на кампанията.
Местоположение
Разходите за билбордове се влияят силно от тяхното местоположение. Първокласните места в зони с голям трафик, като например градски центрове или магистрали, са с по-висока цена. Билбордовете в селски райони или в райони със по-слаб трафик обикновено струват по-малко, което предлага по-достъпна възможност за брандовете, насочени към локалната аудитория.
Продължителност и времетраене на кампанията
Цените за наем на билбордове се влияят и от продължителността на кампанията. Краткосрочните наеми могат да бъдат осъществими за чувствителни към времето промоции, но те често са с по-висока цена на ден. За разлика от тях дългосрочните договори осигуряват по-добри цени на месец, което ги прави рентабилни за устойчива видимост на бранда. Сезонните събития, празниците и пиковите часове на трафика могат да увеличат значително цените за тази външна реклама.
Разходи за монтаж и поддръжка
Освен таксите за наем, трябва да се вземат предвид и разходите за монтаж и поддръжка. Традиционните билбордове може да изискват първоначални разходи за настройка и печат на рекламния дисплей.
Бюджетиране на билбордове
Определянето на ясен бюджет помага при избора на подходящи видове билбордове и места. От съществено значение е целите на кампанията да се съобразят с финансовите разходи, за да се гарантира ефективност на разходите. Изчисляването на очакваната възвръщаемост на инвестициите въз основа на импресиите, обхвата и степента на конверсия може допълнително да насочи разпределението на бюджета.
4 СТЪПКИ към създаването на впечатляващ дизайн на билбордове
№ 1. Дефинирайте ясен и кратък призив към действие
Хората виждат билборда ви и после какво? Какво искате да се случи? Какво искате те да направят – да си купят продукт, да резервират час или да поискат услуга?
Ясно дефинирайте призива си за действие и конкретно кажете на минувачите каква е следващата стъпка.
Стреляйте право в целта, без заобиколки. Например, ако искате хората да посетят сайт, то призивът „Посетете нашия уебсайт“ е точният избор. А за поръчка призивът „Купете ОЩЕ сега” е най-подходящ.
№ 2. Използвайте въздействащи изображения и контраст
Нека си признаем, ако визията на билборда не е СУПЕР впечатляваща, не само никой няма да прочете посланието и текста ви, но и дори няма да се спре.
Искате да оставите трайна следа в съзнанието на минувачите? Шансът да го направите е да създадете изображение, което се разпознава бързо, отговаря на бранда и веднага „казва” на потребителите за какво става въпрос.
Изберете ясни и контрастни цветове, които да се забелязват отдалеч. Така е по-възможно да привлечете и задържите интереса.
№ 3. Ограничете текста при дизайна на билбордове
Колкото и да не ви се иска да го чуете, никой няма да седи и да чете цели параграфи текст.
Кратко, точно и ясно – към това трябва да се стремите. Изберете силни и въздействащи „power“ думи. Такива, които директно предават послениетото, без подробности.
Например, вместо „Нашите продукти са най-добрите на пазара“, може да използвате „Най-доброто за вас“. Текстът трябва да е лесен за възприемане с един поглед, така че всеки да разбере посланието без усилие. Също така размерът на текста трябва да е достатъчно голям, а шрифтът на изписване достатъчно четлив.
№ 4. Позиционирайте логото стратегически
Знаем, че стремежът е хората да научат за бизнеса ни и често в това си наше желание, слагаме едно огромно лого, което доминира и закрива всичко останало.
Грешка!
Логото трябва да е лесно видимо върху билбордове, но не да отвлича вниманието от посланието. То трябва да подчертава основната идея, без да я засенчва.
Но се допуска и протипоположната грешка. Поставя се едно много малко лого, което никой не може да види. Така че бъдете внимателни с това.
Как да се възползваме максимално от разположението на билбордовете?
Освен при мобилните билбордове, които могат да се движат навсякъде, за останалите местоположението е също толкова важно, колкото и дизайна.
Но къде точно да поставим билбордове, за да си гарантитраме успех?
- Натоварени пътища – Повече трафик, по-голям процент хора, които ще видят билборда. Обмислете къде стават най-големите задръствания. Магистралите също са добър избор.
- Места с повече минувачи – Голямата концентрация на минувачи е предпоставка повече хора да видят билборда ни. Например, центърът на града е такова място.
- Места със забележителности – Забележителностите привличат повече хора от града и туристи от други местоположения. А това е по-голям шанс за достигане до повече потенциални клиенти.
Какво можем да постигнем със завладяващ дизайн на билбордове?
Съмнявате ли се в успеваемостта на билбордите? Недейте!
Ефектът от този вид външна реклама е ОГРОМЕН!
Впечатляващите билбордове не само привличат потенциални клиенти, но и оставят траен отпечатък в съзнанието. Те са чудесен начин да направим бранда си разпознаваем и предпочитан сред аудиторията. А защо не и лидер за конкретната пазарна ниша?
Чрез внимателно подбраните думи, въздействащи изображения и ясен призив за действие можем да вдъхновим хората да действат – да се информират повече за нашия бизнес, да посетят нашия сайт или дори директно да закупят нашите продукти.
И един съвет от нас, след като направите дизайна на вашия билборд и сте готови за отпечатване, поискайте от печатницата да ви направи мостра за цвят, за да сте сигурни, че това, което виждате на екрана се доближава максималко до това, което ще получите и отпечатано или присъствайте при печата на първия билборд.
Още ли се колебаете?