Преди даден рекламен материал да види бял свят, той минава през неочаквано вълнуващия процес по печатна подготовка.
Основните етапи включват организация на файловете, корекции на изображенията и цветовите профили, проверка за грешки и още няколко стъпки.
Днес в „Magic Outdoor“ ще ви отведем на завладяващо пътешествие в света на изработката на стикери, създаването на външна реклама и маркетинг материали.
Прочетете докрай, за да не пропуснете най-интригуващото! Да започваме!
Предпечатна подготовка на външна реклама
Преди да се гмурнем в дълбините на дейността по предпечатна подготовка, ще ви разкажем малко повече за естеството на понятието външна реклама.
Такава наричаме всички маркетингови продукти, които са позиционирани на обществени места. Целта им е да достигнат до широката публика.
Навярно вече се досещате какво описваме. Ако мисълта ви е насочила към рекламни билбордове, плакати и афиши, реклами върху обществен транспорт и брандиране на сгради, ви поздравяваме, защото познахте.
А питали ли сте се някога какво се случва зад кулисите? Позволете ни да ви разкажем.
Всичко започва с уточняването на техническите детайли. Уговарят се размерите, вида да материал (винил, PVC фолио или друг). Събират се и изискванията относно начина на монтаж (лепене, осветяване и още детайли). Преговаря се и цветовия профил.
Следващите стъпки са дизайнът и обработката на изображенията. Последните трябва да имат висока резолюция. Ако обаче рекламата ще се гледа от далечно разстояние, често се работи с по-ниска разделителна способност.
Обръща се внимание на мащабирането, за да се предотврати утежняване на файла. Задължително се предвижда раздувка около ръбовете, за да се избегнат грешки при рязането и монтирането.
Логата и текстовете трябва да са на поне 10-15 сантиметра навътре от ръба, за да не бъдат изрязани или покрити от конструкцията, на която са инсталирани.
Прави се финална проверка на текстовете за грешки особено ако са поместени адреси, контакти и цени.
Щом всичко е готово, файлът е изпраща към печатницата, където се случва магията след предпечатна подготовка.
Предпечатна подготовка на рекламни материали
Сега, когато успешно разбулихме мистерията зад касаещата външна реклама печатна подготовка, е време да продължим приключението си. Следващата ни дестинация е пъстрата палитра от рекламни материали.
Видове
Те представляват всички печатни, физически или дигитални носители, използвани за популяризиране на продукти, услуги или бранд. Доста са всеобхватни, нали? Не се безпокойте, всичко ще разясним.
Към печатните реклами спадат брошури, флаери, плакати, визитки, каталози, етикети.
Що се отнася до дигиталните материали, се имат предвид банери (графични реклами за уеб сайтове), клипове с маркетингова цел, имейл афиши, инфографики и кратки анимации.
Брандираните продукти от своя страна включват презентационни сувенири (тефтери, химикалки, чаши, дрехи с фирмено лого); промоционални подаръци (ключодържатели, чадъри); рекламни щандове и точки на продажба.
Процес
Основните етапи на предпечатна подготовка тук също са няколко. Процесът стартира със създаването на графичен дизайн, съобразен с изискванията на клиента.
Подбират се цветове, шрифтове и изображения с висока резолюция. По време на настройките за печат се определят правилните размери и се мащабира дизайна.
Добавят се безопасни полета, за да се избегнат проблеми при рязането. Проверява се адекватното подравняване на елементите. Тества се и правилното им напасване в макета.
След това се изпраща пробен файл за одобрение от клиента и се правят финални корекции, ако е необходимо.
Вече си представяте невероятните нови рекламни материали, които да изстрелят бизнеса ви в небесата? Доверете се на нашия издържал проверката на времето опит. Очакваме с вълнение да реализирате потенциала си с нас!
Предпечатна подготовка при изработване на стикери
Стикерите са забавен начин да представите бранда си пред аудиторията. Те служат за декорация и са отличен начин да се сдобиете с повече разпознаваемост.
Какво имаме предвид? Хората обичат да залепват стикери по вещите си. Ако брандът ви се появи на капачето на нечий лаптоп или бутилка, има голям шанс бизнесът ви да бъде забелязан.
Но за да постигнете тази органична поява на разнообразни места, първо трябва да поканите процеса по изработка на стикери на обяд, за да го опознаете.
А ние ще ви покажем най-доброто място за това. Отиваме да видим как изглежда процесът по предпечатна подготовка тук.
Тук процесът е доста сходен с този при външната реклама и при създаването на рекламни материали. След като се определи дизайна, започва графичната подготовка.
После се добавят обрезни полета и безопасна за рязане зона. Има някои по-специални настройки за печат, които си струва да разгледаме.
Ако планирате да отпечатате стикерите си върху метализирано или прозрачно фолио, трябва да сте наясно, че се добавя бял подложен слой под основния дизайн. По този начин се гарантира, че цветовете ще изглеждат наситени и контрастни.
Нестандартните и разчупени форми привличат окото и предизвикват по-голям интерес. Тяхната предпечатна подготовка изисква векторно контуриране в допълнителен цвят, за да съумее режещият механизъм да разпознае къде точно да изреже продукта.
Стикерите биват гланцови, матови и UV лакирани.
Кой да знае, че процесите по предпечатна подготовка на рекламни материали крият толкова тайни и съображения, които да се имат предвид.
Тази дейност е изключително важна за постигането на добри резултати, благодарение на които да промотирате вашия бизнес и да осъществите голям набор от продажби.
Независимо дали се позиционирате във физическото пространство навън или онлайн, рекламните продукти имат незаменима роля за осъществяването на маркетинговите цели на вашата компания.
Вижте още в блога на Magic Outdoor:
Билборд реклама: Как да увеличим продажбите си стратегически?