Билборд реклама: Как да увеличим продажбите си стратегически?

Билборд реклама: Как да увеличим продажбите си стратегически?

Някога чудили ли сте се защо докато пътувате, по пътя има билборди, които ви рекламират най-близкия ресторант за бързо хранене? Тяхното позициониране изобщо не е случайно. Използването на билборд реклама е универсалният начин да се въздейства директно на аудиторията и по този начин се привлича вниманието на нови клиенти. 

Ние от Magic Outdoor сме тук, за да ви представим всичко необходимо, което стои зад успешните билборд реклами. Открийте каква е същността на билборд рекламата и какви съоръжения и техники съществуват. 

Прочетете статията докрая, за да откриете кога билборд рекламата е най-ефективна и какво трябва да се вземе предвид, когато стане дума за крайната цена. 

Какво е билборд реклама?

Рекламирането чрез билборд е сред най-разпространените средства за външна реклама. Тя е не само функционална, но и моментално привличаща вниманието както на пешеходци, така и на шофьори. Всички рекламни материали се позиционират на места със засилен поток на хора и автомобили – оживени градски пространства, автомагистрали и кръстовища. 

Билборд реклама: Как да увеличим продажбите си стратегически?

Видове съоръжения и билборд реклама

Билборд е събирателна дума за всички специализирани съоръжения, които се използват за рекламни цели. За да се определи качеството на рекламната услуга, е необходимо първо да се определи размера на съоръжението. 

Най-малкият формат реклама се нарича сити лайт. Той е с размери 1,20 х 1,80м, може да е едностранен или двустранен и е подходящ за градска среда. Най-често подобен тип рекламни материали могат да бъдат забелязани около пешеходните зони. Също е възможно да са разположени на  ключови спирки на градския транспорт. 

Най-популярният вид е билбордът. Той може да е тип “пиза”, “скролер” или пък лед (LED). 

  • Пиза – размери 4х3. Това е най-разпознаваемият вид на територията на България. Стандартна практика е винаги да се наема само едната страна. Като билбордите имат А страна – страната, която е по посока на движението и Б страна – тази, която е обратно на посоката на движение. Медията, която се слага на този билборд е винил. За по-кратки кампании се слага ламиниран винил, а за по-дългосрочни – промазан винил.
  • Билборд “скролер” – този тип позволява сменянето на различни изображения и по този начин рекламата е значително по-ефективна. Обикновено се забелязва около места като кръстовища с кръгови движения и светофари. Визията се печата на специална скролерна хартия. 
  • ЛЕД билборд (LED) – LED дисплеите промениха рекламните формати на билбордовете завинаги. Хартиените и виниловите постери се заменят с лед екрани, които се управляват изцяло дигитално. 

Най-големият формат за реклама е мегабордът, който е с рекламна площ обикновено с размери 8х3м, 8×5м, 12/4м и 12/6м. Поставя се на специализирани съоръжения с височина между 8 и 11м. Към мегаборда може да се добави и светеща реклама под формата на надпис. Пространствата, около които най-често се разполага, са главните пътища, магистралите, булевардите и индустриалните зони.  

Билборд реклама

Внимание: дизайнът е от съществено значение!

За да подтикнете максимално много потенциални клиенти да се възползват от вашата услуга или продукт, е необходимо с прецизност да подходите при дизайн на билборд. 

Цветовете имат огромно значение върху ефективността на рекламата. Те привличат или отблъскват хората, които я гледат и затова подходящият избор на цветова комбинация е изключително важен. 

Както цветово, така и стилистически трябва да е издържано съдържанието на билборда. Шрифтът на текста трябва да е четим, а размерът – подходящ спрямо пространството и стила на рекламата. Количеството думи също трябва да се съобрази, за да не се пренасити рекламният материал. 

Подборът на изображения с висока резолюция и ясни графики също е от значение за начина, по който се възприемат такъв тип рекламни билбордове. И двата елемента е необходимо да допълват стилистическата визия на рекламата и да са с достатъчно добри параметри, за да се открояват. 

Препоръчително е всяка важна информация да се извежда в горните части на билборда и отстоянието между текста и ръба на рекламата да е минимум 20см. 

Колко време трябва да стои рекламен материал на билборд реклама?

На този въпрос категоричен и еднозначен отговор няма. Има значение каква е същността на рекламата, какъв ефект се цели и с каква е сумата, отделена за бюджет. В голям процент от случаите билборд рекламите трябва да са позиционирани за поне 2 седмици, за да окажат необходимия ефект. 2 седмици е минималният брой дни. Мегабордите често престояват и 1 календарен месец. 

Ако целта е да се повиши информираността на клиентите за определен продукт или услуга, периодът за рекламата следва да е между 6 и 12 месеца. Тук задължително условие е да се сменя визията редовно, за да се задържи потребителският интерес. 

Имайте предвид, че външната реклама под формата на билборд е локално промотиране.  Това означава, че най-малко 60% от потенциалните клиенти, често ще виждат билборда, ако минават по определен маршрут редовно. 

Билборд реклама

Ценообразуване на билборд реклама

Цената зависи най-вече от 3 фактора:

  1. Градът и адресът в страната

     

Най-скъпи са билбордовете в големите градове като водещ е София. После следват Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Русе, Велико Търново. По-бюджетна остава рекламата в останалите градове. Друга достъпна алтернатива са билбордовете по пътищата и автомагистралите.

  1. Зоната в града

     

Всяка реклама на билборд е зонирана. Това означава, че представянето на продукт или услуга е най-скъпо в центъра, по-достъпно по булеварди и кръстовища и най-евтино в околностите на града. 

  1. Частта от Републиканската пътна мрежа

     

Автомагистралите “Хемус”, “Тракия” и “Струма” са с най-високи цени за билборд реклама. Всички останали пътища са по-достъпни за рекламодателите.

Други фактори, които значително влияят върху ценообразуването са сезонът, в който се планира рекламата, броят на наетите билбордове и срокът за наемане. 

Стратегията е водеща за определянето на крайната цена. Някои предпочитат да наемат билборд само за определени месеци, други пък само за периода около празниците. Има и клиенти, които залагат и на целогодишна реклама. 

Колкото повече усилия се вложат за промотиране, толкова повече се увеличава разпознаваемостта на вашия продукт или услуга. Инвестицията в билборд реклама е ключова за оптималната маркетингова реализация на пазара.