Брандиране на дрехи | ЕТО как и защо да изберем

Брандиране на дрехи | ЕТО как и защо да изберем

Защо да приложите брандиране на дрехи за вашия бизнес е интересен и може би често пренебрегван въпрос. 

Замисляли ли сте се как всъщност вашите клиенти, потенциални и бъдещи, могат да ви познаят, ако носите брандирани дрехи? Това може да е едно изключително полезно маркетинг средство.

С брандирането на дрехи можете лесно да създадете по-силна връзка още от първия момент. Нуждаете се точно от това, за да направите огромна разлика в своите маркетинг усилия. 

Но тук остава въпросът „Защо е толкова важно да използваме брандиране на дрехи?” Точно това ще разгледаме в тази статия на Magic Outdoor. Останете с нас, за да научите повече!

Причините защо брандиране на дрехи е много полезно за бизнесите

Искате ли да засилите идентичността на бизнеса си? Или да увеличите разпознаваемостта си? 

Представете си колко по-добре би изглеждало вашето работно място, ако целият ви екип носи брандирани дрехи? Колко по-лесно ще се откроявате от останалите?

Това не само изглежда по-професионално, но изгражда общност с единна цел. Клиентите моментално разпознават кой е част от дадения бизнес и могат лесно да установят контакт с него или нея. Това изгражда доверие. 

Ползите не свършват до тук. Брандиране на дрехи е и един чудесен начин за „подвижно” маркетиране. Ако работното облеклото на служителите на даден бизнес е вид брандирана дреха, всяко пътуване до работа и обратно е шанс този бранд да достигне до повече хора. 

Освен това, брандиране на дрехи кара служителите да се чувстват част от един екип –  те принадлежат към дадения бранд. Това може да повиши мотивацията и продуктивността им.

брандиране на дрехи

Как брандиране на дрехи е ефективно маркетинг средство?

Маркетингът е важен за всеки бизнес, който иска да се развива. А брандиране на дрехи е един от начините да усъвършенствате стратегиите си. 

Брандираните дрехи са изключително ефективно средство за реклама. Колкото и странно да звучи, можем да ги определим като движещи се билборди. Звучи ви налудничаво?

Представете си как всеки път, когато носите брандирани дрехи и минете покрай някого, те несъзнателно виждат и запомнят логото на бранда. 

Ако участвате в различни конференции, изложения и т.н., със сигурност можете да се възползвате от брандиране на дрехи. Да, визитките остават най-ценното средство на такива мероприятия, но с брандирани дрехи потенциалните клиенти и партньори изграждат визуална представа с бизнеса и се ангажират с присъствието на логото. 

Това оставя по-дълготраен отпечатък в съзнанието на клиентите.

Имаме и друго предложение как да използвате брандиране на дрехи – като фирмен подарък. Винаги е добра идея да разполагате с нещо, което да подарите на хората, които минават да посетят вашия щанд на дадени изложения и събития. Чудесен начин да разширите обхвата на маркетинга си без допълнителни усилия.

Защо да изберем брандиране на дрехи за нашия бизнес?

Първият въпрос, който най-вероятно ви изниква, е дали брандиране на дрехи е подходящо за всеки бизнес, както са брандиране на витрини, брандиране на автомобили и другите видове външна реклама

Отговорът е – ДА! 

Брандиране на дрехи е инвестиция, която води до дългосрочни резултати. Все пак, брандираните дрехи няма да облечете веднъж, а можете да ги носите на всяко важно мероприятие отново и отново. 

Освен това, брандирането на дрехи показва сериозно отношение и професионализъм. Клиентите възприемат по-добре бизнесите, които влагат в своя имидж и организация. Това е важно, защото първите впечатления са ключови в привличането и задържането им.

Брандираните дрехи повишават и екипния дух и настроението на всички колеги. 

Как да изберем правилните дрехи за брандиране?

Представихме немалко предимства на брандиране на дрехи, нали? Всички те биха били пропиляни, ако не изберем правилните дрехи, които да брандираме. 

Дрехите трябва да изглеждат добре и да са направени от висококачествен материал. Удобството също е ключов фактор.

брандиране на дрехи

Тениските, якетата и шапките са някои от най-популярните опции, но не спирайте дотук! Можете да разгледате и други артикули като елечета, чанти, мешки, гащеризони, якета, панталони, ризи, шалчета, които също могат да бъдат персонализирани.

Нашата препоръка е да изберете дизайн и цветове, които отговарят на брандовата идентичност на бизнеса. Така тези клиенти, които вече ви познават, ще свържат брандираните дрехи с бранда, а тези, които тепърва разбират за вас, ще обвържат вида на брандираните дрехи с бизнеса. 

Не забравяйте, че логото трябва да бъде ясно видимо, но без да бъде твърде натрапчиво.

Брандирането на дрехи като дългосрочна стратегия

Както вече споменахме, брандиране на дрехи е маркетинг средство, което можем да прилагаме отново и отново. 

Видимото лого върху брандирани дрехи подсилва разпознаваемостта на бизнеса. 

Ако носим брандираните дрехи достатъчно често, със сигурност ще успеем да се установим в съзнанието на голяма част от потенциалната ни аудитория. 

Това е особено важно за малките и средни бизнеси, които искат да изградят своя идентичност на пазара.

С времето клиентите ще започнат да свързват логото и брандираните дрехи с качеството и професионализма, които бизнеса предлага. 

Брандиране на дрехи за различни индустрии

Бизнесите от различните индустрии безпроблено могат да се възползват от брандиране на дрехи. 

Независимо дали сте в ресторантьорския бизнес, строителството, ИТ сектора или модата, бюти индустрията, авточастите, брандирането на дрехи може да бъде полезно за вас. 

Особено в ресторантьорството и хотелиерството, униформите с лого са важни, защото изграждат по-професионална визия и приветлива атмосфера.

брандиране на дрехи

В строителството, брандираните работни дрехи помагат на минувачите да разграничат работниците от останалите хора и да гласуват доверие на бизнеса, проявил отговорно отношение към служителите си. 

А в ИТ сектора или услугите, брандирането на тениски може да помогне на екипа да се отличи на конференции и събития.

Всеки бизнес има своята специфика, но общото е, че брандираните дрехи са универсален инструмент за комуникация и маркетинг. Те подсилват всеки бранд и изграждат връзки с клиентите.

Техники за брандиране на дрехи 

Отпечатването на дизайн върху текстил е по-лесно на теория, отколкото на практика. Създаването на цветна и оригинална визия изисква прецизност и усет към детайла както например процеса по брандиране на автомобили. Причината е, че щампата трябва да се направи максимално издръжлива и красива за най-дълго време. Ето част от най-популярните техники, които се използват за брандиране на дрехи от текстил:

  • Гравиране с помощта на ролков печат – този вид брандиране използва 2 въртящи се ролки, върху които се поставя боя. Те са предварително гравирани и при отпечатване дизайнът моментално се появява върху дрехата. Тази техника е изключително ефективна и спетява супер много време и усилия
  • Широкоформатен печат – включва рязане по шаблон спрямо проектираната визия. Той обикновено е от изработен от дърво или пластмаса, като боята се поставя в изрязаната част на шаблона. Технологията е много лесна, но отнема значително повече време. Това е и причината тази техника да се използва за лимитиран брой
  • Брандиране на дрехи чрез нагряване – за този метод се използва принт машина и топлопреса. Това е най-разпространената технология за изготвяне на дизайн върху дреха, защото е достъпна като цена, но пък е със сравнително добро качество. Дизайнът предварително се подготвя върху специална хартия и чрез топлопресата се нагрява заедно с текстила
  • Сублимация – отново става въпрос за прехвърляне на щампа чрез топлинна обработка. Използват се сублимационно багрило, лазерен или мастиленоструен принтер и топлопреса. За разлика от предния начин при този цветовете са по-наситени, дизайните по-трайни, но и цената за създаване – по-висока

Какви технологии има при брандиране на дрехи

Какво трябва да съобразим при процеса по брандиране на дрехи?

На първо място трябва да се помисли каква ще е основната цел при създаването на дизайна – дали идеята е да се създаде фирмена идентичност, или пък да се привлекат повече клиенти. След като се установи какво ще е посланието, концепцията за визията ще стане по-ясна. 

Както при брандиране на витрини, така и при брандиране на дрехи е изключително важно е да се помисли върху подбора на цветовете. Заложете на фирмените нюанси, за да станете още по-разпознаваеми. Комбинирайте ги, така че да има контраст между тях, за да изпъкват важните елементи – логото и наименованието на бранда. Сложните визии с много текст е желателно да се избягват. Колкото по-изчистен и лесен за възприемане е дизайнът, толкова по-голям ефект ще се постигне. Позиционирането на графиките също е ключово – големите площи около гърба са подходящи за по-съществената част от визията, докато по-малките по-скоро имат допълваща функция. Не забравяйте да подготвите концепцията във векторен формат, за да се запази качеството при брандиране на дрехи. 

Разгледайте още от блога на Magic Outdoor:

Широкоформатен печат | Особености, предимства и приложение

Изработка на самозалепящи стикери – 10 ползи и ефекта

Билбордове | Видове и 4 СЪВЕТА за създаване на НЕЗАБРАВИМ дизайн